Menu

środa, 29 października 2014

SADY GÓRNE - Wiatrak holenderski. (GPS - 50.8778 / 16.1639)

 Nieopodal wsi, na wzniesienie stoją ruiny wiatraka typu holenderskiego. Niestety nie udało mi się znaleźć w necie nic na temat jego historii.

 Tak na moje oko i z tego co czytałem o historii okolicy, to wydaje mi się, że pochodzi on z końca XVIII w. ponieważ sporo ich postawiono w tym okresie w okolicy. Nie mniej jednak są to tylko moje domysły, a patrząc na rozmiar murowanej części musiał, to być spory obiekt.

 Widok od strony wsi, czyli od wschodu.

 Tu kilka ujęć od południa.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania, chętnie poczytam wasze opinie o blogu, co można zmienić, co dodać, co usunąć.
Możesz skorzystać z konta "ANONIMOWY" - bez zobowiązań.

Proszę również o to, aby nie pisać na temat właścicieli obiektów, ponieważ nie wszystkim się to podoba i miewam w związku z tym nieprzyjemności.

Piszcie też, co chcielibyście zobaczyć .. postaram się pokazać Wam te miejsca.

okna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...