Menu

środa, 17 sierpnia 2016

PIECHOWICE - Pałac Pakoszów. (GPS - 50.8566 / 15.6270)

  Piechowice już odwiedzaliśmy, po raz pierwszy spacerowaliśmy po tym ciekawy miasteczku, a drugi raz pokazywałem Wam miejscowy, ładnie odnowiony dworzec kolejowy.

 Teraz zobaczycie pięknie odnowiony, barokowy pałac, którego początku sięgają prawdopodobnie XVII w.

 Właściwie, to nie są do końca znane początki tego obiektu, a tylko w domysłach jego powstanie datuje się na pierwszą połowę XVII w. kiedy to właścicielami tego terenu była rodzina Schaffgotsów.

 Obiekt w obecnym kształcie powstał w 1725 r. jako przebudowa poprzedniego założenia. Fundatorem i pomysłodawcom tego był Martin Gottfried, ówczesny właściciel okolicznych terenów.

 Należy wspomnieć (bo to rzadkość), że rodzina Gottfried była właścicielem pałacu aż do zakończenia II W.Ś.

 Chcę jeszcze dodać, że całe założenie parkowo-pałacowe zostało odrestaurowane w 2005 r. z dużą pieczołowitością i ze smakiem. Zwłaszcza podoba mi się park przypałacowy, który sprawia spore wrażenie.
 Obecnie w pałacu mieści się hotel i restauracja, a całość jest udostępniona do zwiedzania. Niestety ja nie miałem czasu na wejście do wnętrz i obfotografowanie, ale może kiedyś ... Oczywiście niezwłocznie podzielę się z Wami efektami mojej ewentualnej wizyty.

 Widok od strony południowej.







  Widok na stronę północną, gdzie znajduje się taka bardziej część gospodarcza.


 Kilka ujęć parku.




12 komentarzy:

  1. Ciekawy obiekt, świetne zdjęcia. Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Co do Twojego bloga, to już zaglądałem, bo to moje klimaty :).

      Usuń
  2. Moje miejsce częstych spacerów. Fajnie uporządkowane groble między stawami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety na oglądanie grobli tak jak na wejście do środka nie starczyło mi czasu, ale myślę, że jest to do nadrobienia.

      Usuń
  3. Dobre kadry, piękne, żywe kolory. Aż chce sie tam byc,ja jeszcze nie miałam okazji. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa.
      Jest sezon urlopowy, może akurat Twoje drogi cię tam zaprowadzą ;).

      Usuń
  4. Z chęcią zwiedzilabym jeszcze wiele, ale niestety braknie już czasu w ten sezon... Dziękuję za miłe słowa na moim blogu, aczkolwiek ciut za daleko pojechales, dodales kom. chyba nie do tego posta, do któego chciales :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedługo zacznie się jesień i takie jednodniowe wypady też mogą sprawić wiele frajdy :).

      Usuń
  5. Przepiękne zdjęcia :) I śliczny dworek z niezwykle ciekawą historią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Muszę przyznać, że zdjęcia nie oddają całego uroku tego miejsca i jest naprawdę fajne.

      Usuń
  6. Mieszkam całkiem niedaleko od pałacu i śledziłam jego odnowę.
    Właściciel jest bardzo sympatyczny i można się umówić na zwiedzanie, ale wtedy gdy nie ma w hotelu grup biznesowych. Częstym widokiem jest lądujący helikopter na trawniku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie wybieram się na zwiedzanie wnętrz już jakiś czas i ... nie mogę się zebrać. Może kiedyś się uda.

      Usuń

Zapraszam do komentowania, chętnie poczytam wasze opinie o blogu, co można zmienić, co dodać, co usunąć.
Możesz skorzystać z konta "ANONIMOWY" - bez zobowiązań.

Proszę również o to, aby nie pisać na temat właścicieli obiektów, ponieważ nie wszystkim się to podoba i miewam w związku z tym nieprzyjemności.

Piszcie też, co chcielibyście zobaczyć .. postaram się pokazać Wam te miejsca.

okna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...