Menu

sobota, 14 września 2013

BOLESŁAWIEC - Wiadukt kolejowy. (GPS - 51.2665 / 15.5606)

 Ktoś może napisać: "też mi wielkie halo, jakiś tam wiadukt, pełno ich w Polsce".
Może i tak, ale na pewno nie takich .
 Ten konkretny wiadukt, to inżynieryjny majstersztyk.
Został wybudowany w 1846 r. a zaprojektował go Fryderyk Engelhardt Gansel, który dzięki niemu otrzymał "Order Czerwonego Orła".
 Otwarcia dokonał sam król pruski Fryderyk Wilhelm IV. 
Czym sobie zwykły wiadukt zasłużył na takie zaszczyty ? Ano tym, że jest to jeden z największych tego typu obiektów w Europie, a ma 490 m. długości, wsparty jest na 35 przęsłach oddalonych od siebie o 15; 11,5 i 5,65 m. z których część ma wysokość 26 m. natomiast jego szerokość, to 8 m.
Bolesławiec dzięki temu wiaduktowi stał się częścią linii kolejowej Wrocław-Drezno przenosząc jej tory ponad rzeką Bóbr.
Sami popatrzcie, czy ta budowla wykonana z piaskowca, pomimo swoich rozmiarów nie sprawia wrażenia lekkiej, a za razem majestatycznej ?








4 komentarze:

  1. Dzieki ci za te fotki,jestem z Boleslawca a mieszkam obecnie w Kanadzie, juz 27latek milo bylo popatrzec,poz Zbigniew

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bolesławiec jeszcze na pewno u mnie się pojawi, ponieważ mam go obfotografowanego dość dobrze, a poza tym byłe tam w wojsku i mam sentyment do tego miasta.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  2. pracowałem przy jego remoncie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to jest się czym pochwalić. Będzie co opowiadać wnukom :).
      Jak pisałem obiekt unikatowy w skali światowej.

      Usuń

Zapraszam do komentowania, chętnie poczytam wasze opinie o blogu, co można zmienić, co dodać, co usunąć.
Możesz skorzystać z konta "ANONIMOWY" - bez zobowiązań.

Proszę również o to, aby nie pisać na temat właścicieli obiektów, ponieważ nie wszystkim się to podoba i miewam w związku z tym nieprzyjemności.

Piszcie też, co chcielibyście zobaczyć .. postaram się pokazać Wam te miejsca.

okna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...