Menu

poniedziałek, 23 czerwca 2014

STRZELIN - Dworzec. (GPS - 50.7848 / 17.0607)

 Strzelin otrzymał połączenie kolejowe pod koniec XIX w. a konkretnie w 1871 r. kiedy to zakończono układanie torów kolejowych w kierunku Kłodzka.

 Aby zapewnić wygodę pasażerom postanowiono wybudować dworzec wraz z zabudowaniami, tzn wiaty peronowe, nastawnie i budynek główny, który mieścił poczekalnię, kasy i pomieszczenia administracyjne. 
 Budynek główny został wybudowany rok po oddaniu połączenia z Wrocławiem i było to w 1872 r.

 Obecnie obiekty są w nie najgorszym stanie, ale przydałby im się mały lifting.

 Widok od strony zachodniej.

 Jak przystało na ważny węzeł komunikacyjny, dla zapewnienia bezpieczeństwa pasażerów, pod torami wybudowano przejścia podziemne.

 Zejście do tunelu.

 Widok na wiatę peronową z tunelu.

 Nieopodal dworca kolejowego, po stronie wschodniej, mieści się dworzec PKS.


 Tak dworzec wygląda od wschodu.

 I jeszcze widok na torowiska w kierunku Południowym.

 To już sama wiata peronowa z torami w kierunku północnym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania, chętnie poczytam wasze opinie o blogu, co można zmienić, co dodać, co usunąć.
Możesz skorzystać z konta "ANONIMOWY" - bez zobowiązań.

Proszę również o to, aby nie pisać na temat właścicieli obiektów, ponieważ nie wszystkim się to podoba i miewam w związku z tym nieprzyjemności.

Piszcie też, co chcielibyście zobaczyć .. postaram się pokazać Wam te miejsca.

okna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...