Menu

poniedziałek, 2 czerwca 2014

PŁONINA - Zamek i pałac Niesytno - Od środka. (GPS - 50.9042 / 16.0039)

 Skoro obiecałem, no to wchodzimy na dziedzińce i do tego co pozostało z wnętrz zamku i pałacu Niesytno w Płoninie.
 Właściwie wszystko co miałem napisać o jego historii, już napisałem. Tu jedynie mogę dodać, że miałem przyjemność porozmawiać z osobami pracującymi przy remoncie tego obiektu i obiektywnie rzecz biorąc, jest to naprawdę ciężki kawałek chleba.

 Dlaczego tak uważam ? Widzieliście ujęcia z oddali i musicie przyznać, że skała jest całkiem solidna, a jedyna droga prowadzi do wjazdu przez bramę na zamknięty dziedziniec, przez który ciężki sprzęt nie ma możliwości wjechania, więc wszystko trzeba wnosić ręcznie, a sami zobaczycie, że jest co dźwigać.

 Osoba, która oprowadzała mnie po obiekcie ( za co jej bardzo dziękuję), opowiadała mi, że w latach 80'tych niektórzy jej pracownicy spędzali w tym zamku kolonie, a nawet były nagrywane sceny do filmu "Gazda z Diabelnej". Tak więc zobaczmy co pozostało po tym pięknym obiekcie, który powoli mam nadzieję odzyska swój blask.

 Brama wjazdowa na dziedziniec zamkowy.   
 Nie ma tu za wiele miejsca na ciężki sprzęt.

 Jak widać porozstawiane rusztowania i chociaż tego nie widać, to zapewniam, że pracownicy też są ;).
Po lewej pozostałości po pałacu, a na wprost zamek.

 Kilka ujęć tego co kiedyś było pałacem.

 Na podłodze widać już zabezpieczoną wylewkę, a jeszcze niedawno były tu tony ziemi i rosły drzewa.

 Ten otwór w murze po prawej to pozostałość po kominku, który jak zapewniał mnie mój "przewodnik" jest zabezpieczony i wróci na swoje miejsce.

 Tu pałac na wprost, a po prawej fragment skały na której usadowione jest średniowieczne zamczysko.


Rzut oka na dziedziniec przy pałacu z okna zamku.



 Rusztowanie ustawione przy murach zamkowych.

 Muszę przyznać, że na żywo obiekt wywarł na mnie niesamowite wrażenie. Czuć takiego ducha historii.
 Jeśli pamiętacie mój opis wieży, to wspomniałem tam o nietypowym jej kształcie, a w szczególności o wysuniętym "dzióbku", czyli wyeksponowanym jednym z narożników.


 Jedna z komnat, która jest już wykańczana. Będą tu pokoje dla gości.

 Widzicie te belki ? To wszystko trzeba było wnieść tu na plecach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania, chętnie poczytam wasze opinie o blogu, co można zmienić, co dodać, co usunąć.
Możesz skorzystać z konta "ANONIMOWY" - bez zobowiązań.

Proszę również o to, aby nie pisać na temat właścicieli obiektów, ponieważ nie wszystkim się to podoba i miewam w związku z tym nieprzyjemności.

Piszcie też, co chcielibyście zobaczyć .. postaram się pokazać Wam te miejsca.

okna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...