Menu

niedziela, 13 października 2013

SOBOLEW - Pałac w powiecie jaworskim. (GPS - 51.1210 / 16.4319)

 Ostatnio skoncentrowałem się na Legnicy, a także na dolnośląskich kościołach i gotowi jesteście pomyśleć, że to wszystko co jest do zobaczenia.
 Dlatego teraz kilka pałaców.
 Niestety większość z nich jest w nieciekawym stanie ... jak to kiedyś mówiono : "klęska urodzaju". W wydaniu dolnośląskim można powiedzieć o nadmiarze zabytków i pewno dlatego wojewódzki konserwator nie radzi sobie z tematem.

 Sobolew, to wieś w powiecie jaworskim, a pałac wraz z folwarkiem, który chcę Wam pokazać popadł w niełaskę po upadku PGR'ów.
 Został on wybudowany w XV w. Został dwukrotnie przebudowany w XVII i XIX wieku przez co utracił swój pierwotny wygląd i nabrał eklektycznego wyglądu.
 Obecnie zamieszkiwany jest przez prywatne osoby, a jak mi się udało dowiedzieć od jednego z mieszkańców mimo kilku chętnych na kupno nadal niszczeje i nie widać potencjalnego inwestora.

 To właśnie pan  z którym udało mi się chwilę porozmawiać i zgodził się pozować. To właśnie od niego dowiedziałem się jak wyglądało otoczenie pałacu, o pięknym różanym ogrodzi przed nim i tym jak dobrze prosperował PGR, który wykończyła bezduszna ustawa.





To już zabudowania folwarczne, które niegdyś zapełnione były bydłem.

4 komentarze:

  1. spędzałam tam wakacje - dziadkowie mieszkali w tym pałacu w latach 60. Ciekawi mnie stan prawny pałacu w Sobolewie. Byłam tam w maju 2007 r. - mieszkały tam dwie rodziny, ale nie wpuścili mnie do środka, mimo że pan, który ze mną rozmawiał pamiętał moich dziadków i moich rodziców.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja w środku też nie byłem. Nie jestem natrętny i szanuję prywatność innych.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania, chętnie poczytam wasze opinie o blogu, co można zmienić, co dodać, co usunąć.
Możesz skorzystać z konta "ANONIMOWY" - bez zobowiązań.

Proszę również o to, aby nie pisać na temat właścicieli obiektów, ponieważ nie wszystkim się to podoba i miewam w związku z tym nieprzyjemności.

Piszcie też, co chcielibyście zobaczyć .. postaram się pokazać Wam te miejsca.

okna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...