Menu

poniedziałek, 17 listopada 2014

OLEŚNICA MAŁA - Klasztor Templariuszy i pałac rodziny von Wartenburg - Dziedziniec. (GPS - 50.8436 / 17.2732)

 Skoro obiecałem, to wchodzimy na dziedziniec tego ciekawego obiektu. Tak nawiasem mówiąc, to zastanawiałem się, czy jest jakaś jego część, która pamięta jeszcze czasy funkcjonowania tu Templariuszy? Możliwe, ale niestety o to trzeba by było zapytać zawodowców, a jak już wspominałem jestem tylko miłośnikiem takich obiektów i ich historii, więc nie bardzo mam też dostęp do dokumentów świadczących o ich dziejach.

 Na początek kościół św. Wawrzyńca, który znajduje się po lewej stronie bramy wjazdowej, czyli po południowej stronie całego kompleksu.

 Jak widać wysoka wieża nadaje takiej dostojności świątyni.


 Na chwilę cofniemy się jeszcze do bramy wjazdowej, żeby pokazać Wam jak wygląda dziedziniec z punku widzenia turysty zbliżającego się do klasztoru/pałacu.

 To już sam dziedziniec, który jak widzieliście jest częściowo otwarty, ale posiada cztery skrzydła z tym, że skrzydło wschodnie jest niepełne.


 Skrzydło wschodnie, to o którym pisałem, że jest niepełne. Oczywiście chodziło mi o to, że nie zamyka dziedzińca.

 Część północna.

 Kartusz herbowy z herbem znajdujący się nad wejściem do skrzydła.
Niestety nie udało mi się znaleźć właściciela herbu, chociaż wszystko musiało by wskazywać na przynależność do rodziny Yorck von Wartenburg. Rodzina ta posiada herb o tarczy podzielonej na 5 części, a tu jest tylko lew z podwójnym, skręconym ogonem.

 Tak wygląda dziedziniec od strony kościoła.

 Widok na kościół i część zachodnią z galeriami wspartymi na kolumnach.



 Następny, podobny do poprzedniego kartusz herbowy.


 Prawda, że wieża wygląda majestatycznie ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania, chętnie poczytam wasze opinie o blogu, co można zmienić, co dodać, co usunąć.
Możesz skorzystać z konta "ANONIMOWY" - bez zobowiązań.

Proszę również o to, aby nie pisać na temat właścicieli obiektów, ponieważ nie wszystkim się to podoba i miewam w związku z tym nieprzyjemności.

Piszcie też, co chcielibyście zobaczyć .. postaram się pokazać Wam te miejsca.

okna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...